İKİ DİLLİ ANAOKULU: PEDAGOJİK KONSEPT

İki dilli bir anaokulu, çocuğunuzun bir yabancı dil öğrenmesi için ilk adım olabilir. Çocuğunuzun daha sonra diğer dilleri öğrenmesi daha kolay olmakla kalmayacak, aynı zamanda başka kültürlere de daha açık olacaktır.

İki dilli anaokulu: Erken Yabancı Dilin Avantajları

İki dilli bir anaokulunun özelliği, çocukların bir yabancı dili okuldaki gibi kelimeleri doldurarak değil, eğlenceli ve iletişimsel bir şekilde öğrenmeleridir. Çocuğunuzun bir dilin gramerini ve fonolojisini en iyi ve en kolay şekilde özümseyebileceği en uygun aşama, üç ile beş yaşları arasıdır. Bu aşamada, çocuklar yeni dile çekinmeden yaklaşırlar ve onunla kaygısız bir şekilde ilgilenirler. Çoğu zaman, çocuğunuz sadece birkaç hafta sonra günlük anaokulu rutin işlerinde tamamen ikinci dilde ustalaşabilecektir.

İki dilli bir anaokulu, çocuğunuzun okulda dil öğrenimini daha sonra kolaylaştırmakla kalmaz. İki dilli anaokullarında genellikle diğer kültürlerden çok sayıda çocuk vardır. Bu sayede çocuğunuz farklı kültürlerle erken temas kurar ve dil engellerini aşmayı öğrenir.

İki dilli anaokulu ve konsepti

Bir kişi, bir dil: İki dilli bir anaokulu, "bir kişi - bir dil" ilkesini izler. O zaman bir öğretmen çocuğunuzla sadece Türkçe konuşurken, ikincisi onunla sadece yabancı dilde iletişim kurar. Örneğin, sabah çemberi bazen Türkçe öğretmeni tarafından veya  yabancı dil öğretmeni tarafından sunulur. Öğle yemeğinde, oynarken, şarkı söylerken ve teselli ederken: öğretmenin dilinde konuşulur. Bu şekilde, dil edinimi tüm günlük programa ve dolayısıyla çocukların dünyasına entegre edilir.

Çocukların becerileri: Çocuklardan sahip olmadıkları hiçbir beceriyi yapmaları istenmez. Eğitmenler küçüklere yeni yabancı kelimeleri anlamaları için herhangi bir baskı yapmazlar. Çocuklar, ana dillerinde olduğu gibi, bir bağlamdan bazı şeyleri çıkarsayarak dili sezgisel olarak öğrenirler. Eğitimciler söylenenleri yüz ifadeleri, jestler ve işaretlerle destekler. Örneğin, bir topu tarif ediyorlarsa, çocukların konuşulan kelimeyi bir nesneyle ilişkilendirmesi için bir top da oradadır.

Ebeveynlerin görevi: Ebeveynler çocuklardan herhangi bir ek performans, yani herhangi bir çalışma programı veya hedef talep etmemelidir. Bu, çocuğu rahatsız eder ve yeni dili öğrenmesini engeller. Ancak anne babalar dil edinimlerini yaşa uygun kitaplar, filmler ya da müziklerle destekleyebilirler. Ayrıca evde ana dilin de geliştirildiğinden emin olmalısınız. Yeni bir dil öğrenmek için çocuğun anadiline iyi derecede hakim olması önemlidir.

Cansu KARTAL / A&D Kids İngilizce Öğretmeni