Blog yazıları
LEGO NEDİR? LEGO OYNAMANIN ÇOCUK GELİŞİMİNE ETKİLERİ
· Yaratıcılığı güçlendirir.
· Tamamen kendi hayal gücü ve çabasıyla bir eser ortaya koyan çocuğun başarı bilinci oluşur ve özgüveni artar.
· Problem çözme yeteneği gelişir ve farklı perspektiflerden bakmayı öğrenir.
· Legoların, çocukların kas gelişimini de olumlu yönde etkiler. Legolar özellikle, el ve göz koordinasyonunun gelişimi açısından da çok büyük bir öneme sahiptir.
· Soyut ve somut kavram ilişkisi güçlenir.
· Talimatları takip etmek, sıradaki parçayı planlamak, sırasını beklemek ve diğer arkadaşlarını dinlemek çocukların odaklanmasını ve konsantrasyonunu arttırır.
· Lego, tek başına oynandığı takdirde çocuğun yalnızken de eğlenebileceğini fark etmesini sağlar. Arkadaşlarla birlikte oynandığında ise paylaşmayı öğretir.
· Renkleri öğrenmesini sağlar.
· Çocuklar şekilleri oluştururken odaklanmaları sebebiyle, dikkat gelişimlerine katkıda bulunur.
Lego Kaç Yaştan İtibaren Oynanabilir?
Zeka oyunları gibi lego da çocukların erken yaşlarda oynayabileceği bir oyuncaktır. Lego oynama yaşının alt sınırı, 9 ay olarak belirlenebilir. 9 ay ve üzeri bebekler, lego oynamak için uygun yaşa gelmiş sayılır. Her yaş grubu için ideal olan lego çeşidi farklıdır.0-3 yaş arası bebeklerin oynayacağı legoların parça sayısı az ve boyutları büyük olmalıdır. 3-6 yaş arasında kullanılan legonun parça sayısı, kademeli olarak artırılabilir. Çocuğun gelişimine bağlı olarak parça sayısı, binin üzerine çıkabilir. 6 yaşından büyük çocukların modelleme amaçlı üretilen lego oyuncakları kullanmaları mümkündür.
Lego cinsiyet ayrımcılıklarından da uzak olması sebebiyle de tercih edilen bir oyuncak türüdür. Kız ve erkek çocuklarına eşit uzaklıkta olan bu oyuncak sayesinde çocuklar rahatlıkla karşı cinsle akran etkileşimine girer ve cinsiyet farkındalıkları ayrımcı tabulardan uzak gelişmeye başlar. Bu farkındalık süreci; çocukların sosyal hayatları, kariyer planlamaları gibi yetişkinlik hayatlarına etkisi olacak birçok konuda fayda sağlar.Legolar, her yaş grubuna hitap ettiği için ailelerin çocukların kaliteli vakit geçirmesi için de bir araçtır. Çocuk – ebeveyn ilişkisinde güvenli bağlanmanın bir parçasını oluşturabilir.
Damla DEMİR / ÇOCUK GELİŞİMİ