OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE RESİM YAPMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE KATKILARI

Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin hızlı olduğu,  merak ve öğrenme isteğinin üst düzeyde olduğu bir dönemdir. Çocuğun dil, duyusal, motor, sosyal ve kavramsal gelişiminin hızlı olduğu bu dönemde çocuğa sunulan resimli materyaller, çocuğun gelişim alanlarında önemli etkiler oluşturarak onu yaşama hazırlamakta, dinleme ve okuma yeteneğinin gelişmesine yardımcı olmaktadır. 

- Çocuklar, resim yaparak hayal dünyalarını daha da geliştirip iç dünyalarını yansıtırlar. 

- Çizim ve boyama yaparak el-göz koordinasyonu gelişir.

- Günlük yaşantısındaki duyguları ve enerjiyi kâğıdadökerekrahatlamasınısağlar.

- Duygularını ve bilinçaltındaki durumları resim yaparak yansıtıp, iletişim kurar.

- Çocuklar; başından geçen bir olayı, yaşadığı korkuları ve kaygıları, özlemlerini ve isteklerini resim yaparak bize anlatmaktadırlar. Henüz iletişim yönünden etkili bir iletişimi bulunmayan çocuklar, iletişim aracı olarak resmi kullanabilmektedirler.

- Yaşadıkları çoğu problemi, resimleri yoluyla bize ileterek farkına varmamızı sağlamaktadırlar.

- Çizimlerini beğenmeli, hikâyelerini dinleyerek onları desteklemeliyiz. Bu sayede kendilerine olan güvenleri de artacaktır.

Çocukların resim yaparken kendilerine özgü karakterler ve simgeler üretmesi çok normaldir. Çok geniş olan hayal dünyalarında oluşan bu durum, çizimlerine yansımaktadır. Hatta resmi bunlar üzerine kurduğu bir hikâyeyi düşünerek çizdikleri bile olmaktadır. Bu nedenle onların çizimlerine müdahale edilmemelidir. Çocukların zihinsel, duygusal ve sosyal anlamda gelişmesini sağlayan resim yapma, çocukların hem sosyal ortamda hem de okul hayatlarında başarılı olmasını da sağlamaktadır.

DAMLA DEMİR / ÇOCUK GELİŞİMCİ